Jag skriver mitt adjö.

Ska jag vara 100% ärlig så sitter jag här och skriver ett hejdå brev. Till mina vänner, och familj. 
Nej ta mig inte fel, jag tror inte jag vill skada mig själv, kommer inte göra det. Kommer inte visa nån nånting, ingen kommer aldrig att få veta.
 
Tror det mer är ett rop på hjälp jag vill sända ut, jag vill att nån ska se mig, förstå att jag lider. Bry sig. Jag är desperat efter hjälp, men jag får det ingenstans ifrån. Jag har skrivit brev förut, jag har skrivit långa mejl och meddelanden om hur dåligt jag mår, hur ensam jag är, hur mycket jag behöver hjälp och att nån skall förstå mig. Men har aldrig fått ett svar, inte ens ett okej.
 
Så jag är fullt medveten om att jag står ensam här. Jag bara önskar, att nån en dag kommer att se igenom mig och bry sig.

Kom tillbaka till mig, som du var

Tom. Orkar inte höra på musik. Orkar inte se på tv. Orkar inte gå i duschen. Orkar inte göra mig klar och dra ut och träffa vänner.
 
Konstigt? Kanske. Men varför skulle jag vela dra ut och se på vänner som går på starkare droger? Varför skulle jag vela dem omringa mig, försöka övertala mig att ta med dem, tvinga mig själv att se på. Vänner jag inte ens känner längre. Som jag inte ens vet om jag vill känna längre.
 
Jag saknar dem. Jag saknar dem de brukade vara.

Fanfanfan ta livet och allt som kommer med det.

Det är stunder som det här som du verkligen märker hur förbannat ensam du är. Det ända jag ville var att börja om, få ett liv utanför den lilla staden som jag engång kallade mitt hem. Och jag gjorde det. Sökte mig bort, men vart hamnade jag? I mitt liv finns nu bara en person jag litar på, och varje gång denna lämnar mig för att åka och ha skoj med sina vänner blir jag tom. Som att personen skulle ta med sig en del av mig varje gång, en allt för stor del. Redan flera dar före försvinner den delen av mig mer och mer och jag mår illa inför helgen. Mina vänner då? Jag valde att stanna hos dem som jag trodde att aldrig skulle lämna min sida, som skulle finnas där i vått och tort. Litade på dem med hela mitt hjärta. Men nu är drogärenden viktigare än att spendera 10 minuter som sällskap i min ensamma vardag. Men ta mig inte fel, det är inte som att jag skulle byta tillbaka mitt gamla liv heller. Det fanns inget bättre med det. (Förutom att jag då faktist hade nånting att göra på helgerna eller efter jobb, hade nånting som kunde ta över mina tankar). Men jag vill inte ha det här heller. Jag känner mig hemma här, önskar bara att jag inte kände mig så förbannat ensam och övergiven. Och så önskar jag det kunde finnas nån som förstod, ens nån som ville lyssna och bry sig. Jag önskar att jag kunde le och vara glad en fredag helg, istället för att sitta här och gråta och desperat sitta och prata ut i luften och låtsas som att nån hör vad jag säger. Hör hur jag ber dem att finnas här för mig, att lyssna på mig och förstå mig, att inte lämna mig ensam, att komma och hålla mig sällskap. Höra när jag säger att jag inte orkar mer, när jag säger att jag inte vill leva mer Och faktist försöka göra nånting. Krama mig och säga att det blir bra. Men här sitter jag. Önskar att tiden kunde flyta iväg, låta 24 timmar gå snabbare än nånsin förut. Få hem personen som ger mig mitt lende tillbaka. Blir än en gång tvåa till drogern. Jag hatar det här. Jag hatar hur mitt liv ser ut. Jag hatar den här helgen.